سوالات متداول آکواپنل

آیا صفحات سیمانی آکوا پنل را مانند صفحات روکش دار گچی می توان به تنهایی به دیوار موجود بتنی یا بنایی چسباند ؟

خیر ، صفحات سیمانی آکواپنل باید برروی زیر سازی فلزی و ساختار مورد تائید واحد پشتیبانی فنی شرکت کناف ایران ، اجرا شوند .

نصب صفحات سیمانی به صورت عمودی یا افقی و پشت یا روی آن چه اختلافی ایجاد می کند ؟

نصب صفحات سیمانی خارجی و داخلی لزوما به صورت افقی انجام می شود زیرا شبکه فایبرگلاس مسلح کننده صفحات در این جهت مقاوم تر است. اجرای عمودی این صفحات تنها درصورتی که عرض محل مورد نظر نصب ۱۲۰ سانتیمتر و کمتر باشد و پنل یک تکه اجرا شود، مجاز میباشد. اجرای اندود مخصوص سیمانی ، چسب کاشی یا اندود آماده مصرف Q4 Finish روی سطحی که لوگوی AQUAPANEL بر آن درج شده است انجام خواهد گرفت.

در صورت استفاده از نمای سنگ ، آلومینیوم و …بر روی دیوار آکواپانل خارجی، نحوه نصب چگونه است؟

استفاده از سنگ روی دیوار خارجی آکواپنل کناف توصیه نمی گردد ولی رنگ آمیزی با رنگهای مناسب نما، پوشش های نمای بافت دار معدنی(Mineral) ، آجرپلاک مورد تایید است ، در صورت نیاز به اجرای سنگ نما باید بصورت خشکه چینی همراه با پروفیل کشی و ساپورت گیری مربوطه از سازه اصلی انجام شود. جهت اطمینان از جزئیات صحیح اجرایی ، مشاوره با واحد پشتیبانی فنی شرکت کناف ایران توصیه می گردد .

آیا می توان بعنوان پوشش نهایی از سیستم آکواپانل بدون نیاز به مصالح دیگر استفاده نمود؟

بله ،در صورت استفاده از سیستم آکواپنل خارجی به عنوان نما پس از درزگیری با اندود مخصوص درزگیری و استفاده از شبکه توری فایبرگلاس و اندود مخصوص سیمانی پوششی SM700 در کل سطح پانل ها ، می توان این مرحله را به عنوان پوشش نهائی نما در نظر گرفت .

روش ایمن نمودن دیوار های پیرامونی (آکوا پانل) در طبقات همکف ، اول و ساختمانهای ویلایی به چه صورت است؟

برای ایمن نمودن دیوار ها می توان از یک ، دو یا سه لایه ورق گالوانیزه در بین پانل ها به طوری که سطح دیوار را کامل پوشش دهد، استفاده نمود . خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد پشتیبانی فنی تماس حاصل فرمایید.

میزان مقاومت سیستم آکواپانل در برابر بارش باران و چرخه ذوب و یخبندان چگونه تعریف می شود؟

اساس سیستم آکواپنل خارجی مقاومت ۱۰۰ درصد در برابر باران و تغییرات شرایط جوی و مقاومت کامل در چرخه های متعدد ذوب و یخبندان می باشد که این مزایا به شرط اجرای صحیح ساختار و رعایت جزئیات نصب مورد نظر به راحتی قابل دستیابی می باشد ( Test . ( Report ETA

اجرای پرایمر روی صفحات مسلح سیمانی داخلی یا خارجی ضرورت دارد ؟

بر روی صفحات مسلح سیمانی داخلی پیش از کاشی کاری یا قبل از رنگ آمیزی، باید سطح پانل ها با پرایمر مخصوص پوشانده شوند و همچنین در صفحات مسلح سیمانی خارجی در صورتی که نمای مورد نظر با رنگ پوشانده می شود اجرای لایه پرایمر پیش از آن الزامی است.

شرایط نصب و اجرای سنگ و کاشی بر روی دیوار آکواپنل داخلی چگونه است ؟

کاشی کاری و نصب سنگ بر روی دیوار آکواپنل داخلی توسط چسب کاشی و چسب سنگ مناسب مشروط به آنکه وزن قطعات الحاقی از ۴۰ کیلوگرم در هرمتر مربع تجاوز نکرده و ابعاد آنها بیش از ۳۳*۳۳ سانتمیتر نباشد، امکان پذیر است در صورت استفاده از هر نوع پوششی که ابعاد یا وزن آن فرا تر از این شرایط باشد ، اجرای زیر سازی فلزی تقویتی ضرورت دارد .

در صورت استفاده از نمای ثانویه پوششی در جلوی دیوار خارجی آکواپنل ، آیا انجام کلیه مراحل درزگیری و پوشش با اندود مخصوص الزامی است ؟

در صورت آب بند بودن و عدم نفوذ آب انجام مراحل فوق تا درزگیری کفایت می نماید . استعلام از واحد پشتیبانی فنی در این زمینه توصیه میگردد.

زیرسازی دیوار های خارجی ( فواصل پروفیل های فلزی رانر و استاد ) بر چه اساسی تعیین می گردد؟

ارتفاع و محل قرارگیری ساختمان ( شدت وزش بار باد مطابق با الزامات و داده های مندرج در مبحث ۶ مقررات ملی ساختمان ) ، ارتفاع کف تا سقف و نوع مهار شوندگی دیوار ، تعیین کننده در مشخصات زیرسازی فلزی دیوار های خارجی می باشد. جهت انتخاب ساختار مناسب و مورد تایید زیرسازی با واحد پشتیبانی فنی شرکت کناف تماس حاصل فرمایید.

ضرورت استفاده از لایه آب بند (Tyvek) چیست ؟

بسته به شرایط اقلیمی منطقه نصب، ممکن است در وجه بیرونی دیوار خارجی کناف و قبل از اجرای پانلهای سیمانی، نیاز به اجرای لایه آب بند Tyvek باشد. این لایه از سمت بیرون (محلی چاپ لوگو) اجازه نفوذ آب به داخل ساختار دیوار را نداده و از سمت داخل رطوبت موجود در هوای ساختمان را از میان خود عبور داده و به بیرون هدایت و زهکش مینماید. اجرای این لایه در مناطقی که اقلیم غالب سرد و خشک دارند، الزامی است. در مناطقی با اقلیم غالباً گرم و خشک، لزوم اجرای اجرای این لایه پس از بررسی همه جوانب و با مشاوره واحد پشتیبانی فنی کناف ایران، مشخص میگردد. در اقلیمهای گرم و شرجی (مانند مناطق جنوبی کشور) اجرای این لایه ضرورتی ندارد.

آیا مجاز به استفاده از اندود سیمانی پوششی SM700 به تنهایی و بدون رنگ آمیزی می باشیم ؟

بله در صورتیکه ضخامت اندود مارموریت اجرا شده از ۷ میلیمتر کمتر نباشد، میتوان آنرا بعنوان سطح تمام شده نما در نظر گرفت.

آیا مجاز به اجرای ملات سیمان با تخته ماله به عنوان جایگزین اندود سیمانی پوششی SM700 می باشیم ؟

خیر ، چون اجرای این سیستم روی دیوار خارجی کناف نامتعارف میباشد و اجرای ملات سیمان با تخته ماله در این سیستم به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین اندود مخصوص پوششی سیمانی مارموریت شود . در صورت نیاز به اجرای سیمان شسته میتوان آنرا روی اندود اجرا شده با مارموریت و شبکه توری مسلح کننده سطح، اجرا نمود ولی چسبندگی مناسب باید حتماً تامین شود.

اختلاف صفحات سیمانی آکواپنل داخلی(Indoor) با نوع خارجی (Outdoor) آن در چیست ؟

طرح اختلاط و مواد اولیه و مشخصات فنی آکواپنل داخلی با نوع خارجی آن کاملاً متفاوت بوده و آکواپنل خارجی دارای چگالی و وزن بالاتری نسبت به نوع داخلی آن می باشد به همین دلیل آکواپنل خارجی را می توان در فضای داخلی به کار برد ولی بر عکس این امر امکان پذیر نمی باشد . رجوع به مشخصات فنی و آدرس اینترنتی www.aquapanel.com در این زمینه توصیه می شود.

آیا اجرای درز نمایان (چفت) در نمای ساختمان با صفحات مسلح سیمانی آکواپنل عملی است؟

بله. جهت اطلاع از جزئیات مخصوص اجرایی، با واحد پشتیبانی فنی شرکت کناف ایران تماس حاصل فرمایید

آیا این محصول تائیدیه فنی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ایران را داراست؟

بله.

نقشه

درباره ما

شرکت بهسا ابنیه سازان آکام با بیش از 15 سال سابقه فعالیت به عنوان عامل فروش محصولات کناف ایران، مفتخر است. توانمندی خود را در زمینه فروش، طراحی محاسبات و اجرای سازه های خشک از جمله دیوار ها و انواع سقفهای کاذب اعلام نماید.

ارتباط با ما

  •  تهران، خیابان شهیدکلاهدوز، بن بست حافظ
    پلاک یک، طبقه پنج، واحدیک
  •  02188065737
  •  09910762917
  • behsaabine.agent@knaufir.org