سوالات متداول فیزیک ساختمان

اساس تصمیم گیری برای طراحی سقف های کاذب ایمن در برابر زلزله چیست ؟

سه عامل مهم در طراحی زلزله دخیل هستند : تعریف موقعیت جغرافیایی منطقه ، وضعیت خاک بستر و نوع ساختمان . بیش از ۹۰% خاک ایران در برابر خطر احتمالی وقوع زلزله قرار دارد . طبق تعریف آئین نامه زلزله ایران عناصری مثل سقف کاذب علاوه بر سبک بودن باید شکل پذیر نیز باشد . تامین این شکل پذیری در حرکت رفت و برگشتی زلزله با حفظ ایستایی سقف و عدم آسیب رساندن به دیوار های پیرامونی ، تامین می شود.

مقاومت صفحات روکش دار گچی در برابر حریق به چه صورت است ؟

صفحات روکش دار گچی به تنهایی دارای کد مقاومت در برابر حریق نیستند و تنها در داخل ساختار می توانند این خاصیت را تا ۱۸۰ دقیقه تامین نمایند. صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابر حریق (FR یا GKF) پنل هایی هستند که گچ تشکیل دهنده آن ها حاوی الیاف شیشه می باشد و در محل هایی که مورد نظر مشاور پروژه است و نیاز به محافظت در برابر حریق وجود دارد (مانند پوشش ستون ها و تیرهای فولادی) مورد استفاده قرار می گیرند. این صفحات دارای روکش صورتی رنگ بوده و در امتداد محور میانی پشت آن ها مهر قرمز کناف چاپ شده است . در محل هایی که کد حریق مورد نیاز است برای دریافت پیشنهاد در تعیین ساختار تماس با واحد پشتیبانی فنی شرکت کناف ایران الزاما توصیه می شود.

آیا سیستمهای کناف مورد تایید استاندارد های داخلی می باشد ؟

بله ، سیستم های شرکت کناف ایران علاوه بر استاندارد های بین المللی EN – DIN – BS – ASTM دارای گواهینامه فنی و تائیدیه فنی از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و همچنین این شرکت پروانه علامت استاندارد اجباری محصول صفحات روکش دار گچی و سازه های فلزی را از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اخذ کرده است . لازم به ذکر است سیستم های کناف تمامی نیاز های فنی مندرج در آئین نامه های ساختمانی داخلی را مرتفع می سازد.

آیا دیواری که دارای خواص عایق صوتی و حرارتی باشد در محصولات کناف وجود دارد ؟

شرکت کناف ایران با توجه به ساختار در خواستی مشتری راه حل های متفاوتی در ارائه سیستم دارد. اساسا دیوار های ساختار خشک که توسط شرکت کناف ایران تولید می شود دارای خواص عایق صوتی و حرارتی می باشند ولی بسته به الزامات و خواسته های مورد نظر پروژه این خواص متغییر خواهند بود. شایان ذکر است که ارتقاء و بهبود خواص فیزیکی جداره ها ( دیوار ها و سقف ها ) در فضا های اجرا شده با سیستم های متداول دیگر نیز با اجرای سیستم کناف قابل تامین می باشد.

آیا محصولات کناف دارای ضمانت هستند ؟

کیفیت محصولات شرکت کناف دراجزای ساختار اجرا شده ای که براساس اطلاعات فنی این شرکت اجرا شده باشد، مورد تضمین است . به عبارت دیگر در صورت اجرای صحیح سیستم کناف طبق استاندارد های موجود و دستور العمل های مندرج در کتاب های راهنما ، این محصولات در صورت بروز اشکال دارای خدمات پس از فروش می باشند و می توانید هرگونه مشکل مربوط به کیفیت محصولات را در مرحله خرید محصول ، نصب سیستم و دوره بهره برداری آن به واحدامور کیفیت و شکایات شرکت کناف ایران گزارش دهید .

آیا محصولات تولیدی کناف پشتیبانی فنی برای ارائه راه حل دارد ؟

در صورت وجود هرگونه ابهام فنی در هر یک از مراحل طراحی ، اجرا ، بهره برداری و تعمیرات سیستم های ساخت و ساز خشک ، دایره پشتیبانی فنی شرکت کناف ایران آمادگی ارائه راهنمایی ها ، جزئیات فنی ، راه حل ها و رفع ابهام های فنی را دارد.

آیا سیستم های کناف دارای تاییدیه فنی می باشد ؟

بله ، سیستم های کناف در ایران دارای تائیدیه فنی از تاریخ ۱۳۹۰/۳/۷ طی گواهی شماره ۹۰ – ۸ – ۲۰۹۲ از وزارت مسکن و شهرسازی ( مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن) می باشد.

آیا محصولات و سیستم تولیدی کناف الزامات آئین نامه های ساختمانی ایران را مرتفع می سازد ؟

بله ، اساسا محصولات و سیستم های شرکت کناف ایران به منظور پاسخگویی به الزامات مندرج درآئین نامه های تدوین شده توسط وزارت مسکن و شهرسازی در امور ساختمان و مسکن در ایران طراحی و تولید می شوند.

ویژگی های مهم سیستم کناف چیست؟

ویژگی هایی همچون سهولت، سرعت و دقت بالا در اجرا ، ایمنی در برابر زلزله و حریق، خواص عایق بندی حرارتی، صوتی و رطوبتی و تعمیرات و نگهداری آسان از مهم ترین مزایای این سیستم هستند.

کاربرد های سیستم کناف در چه مکان هایی است؟

ویژگی هایی همچون سهولت، سرعت و دقت بالا در اجرا، ایمنی در برابر زلزله و حریق، خواص عایق بندی حرارتی، صوتی و رطوبتی و تعمیرات و نگهداری آسان موجب شده است که امروزه این سیستم به عنوان جایگزین روش های سنتی در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گیرد و تمامی نیاز های مهندسی و معماری را در همه فضا ها با کاربری های مختلف بر آورده سازد.

آیا می توان سیستم کناف را در اقلیم های مختلف بکار برد؟

با توجه به شرایط مختلف اقلیمی ، سیستم کناف دارای ساختار ها و محصولات متفاوتی برای ارائه راه حل در شرایط خاص را دارد . جهت دریافت مشاوره در انتخاب ساختار تماس با واحد پشتیبانی فنی قویا توصیه می شود.

ضریب انتقال حرارت ساختارهای کناف چه مقدار است؟

ضریب انتقال حرارت در ساختمان بسته به نوع ساختار مورد استفاده در ساختمان تعیین می شود . دیوارهای جداکننده عموما در حد فاصل فضاهای کنترل شده (به لحاظ حرارتی) قرار می گیرند؛ لیکن چنانچه در حد فاصل فضاهای کنترل نشده یا نیمه کنترل شده قرار گیرند، تعبیه عایق پشم معدنی در ساختار ضروری خواهد بود. عواملی همچون تعداد و ضخامت صفحات، اندازه استادها و ضخامت و خواص لایه عایق پشم معدنی مصرفی، در میزان عایق حرارتی دیوار موثر هستند. ارزش حداقل عایق حرارتی مجاز دیوار، با توجه به عملکرد ساختار، از مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران قابل استخراج می باشد که با مراجعه به کتاب های راهنمای دیوار های کناف ساختار مورد نیاز جهت تامین میزان عایق حرارتی مورد نظر در ساختمان ، قابل دسترسی می باشد.

مقدار مقاومت و ایستایی دیوار های کناف در برابر ضربه چقدر است؟

این ساختارها در برابر ضربات متعارف در فضاهای ساختمانی مقاوم می باشند و با افزایش تعداد لایه های پوششی ، افزایش ضخامت لایه های پوششی و همچنین کاهش فاصله سازه ها می توان میزان مقاومت دیوار ها در برابر ضربه را افزایش داد . دیوارهای کناف به خوبی می توانند در مقابل نیروهای در امتداد عمود بر صفحه خود مقاومت کند. محاسبات نشان می دهد که دیوارهای کناف در برابر شتاب هایی به بزرگی بیش از g5 مقاومت دارند . این نوع دیوار دارای رفتار میان قابی ایده آل بوده و کاملا انعطاف پذیر می باشد. با اجرای اتصالات مناسب می توان این دیوارها را از قاب های سازه منفک نمود تا از اثرات متقابل بین دیوار و سازه به طور کامل جلوگیری شود. همچنین دیوار دچار شکست انفجاری نشده و آوار بر جای نمی گذارد.

نقشه

درباره ما

شرکت بهسا ابنیه سازان آکام با بیش از 15 سال سابقه فعالیت به عنوان عامل فروش محصولات کناف ایران، مفتخر است. توانمندی خود را در زمینه فروش، طراحی محاسبات و اجرای سازه های خشک از جمله دیوار ها و انواع سقفهای کاذب اعلام نماید.

ارتباط با ما

  •  تهران، خیابان شهیدکلاهدوز، بن بست حافظ
    پلاک یک، طبقه پنج، واحدیک
  •  02188065737
  •  09910762917
  • behsaabine.agent@knaufir.org