سوالات متداول درزگیری و آماده سازی

آیا قبل از اجرای پوشش نهائی بر روی صفحات روکش دار گچی نیاز به اجرای پرایمر می باشد؟ چرا؟

بله ، پس از عملیات درزگیری و قبل از کاشیکاری، اجرای کاغذ دیواری یا رنگ آمیزی با رنگ روغنی ، اجرای لایه پرایمر بر روی کل سطح کار لازم خواهد بود، حذف لایه پرایمر موجب بروز مسایل زیر خواهد شد: ۱ – در اجرای کاشی، اتصال مناسب میان چسب کاشی و پنل حاصل نشده، که نتیجه آن فروریزی کاشی ها در دوره بهره برداری خواهد بود. ۲ – در صورت اقدام به جداسازی کاغذ دیواری در نوسازی های آینده ساختمان، به کاغذ روکش پنل آسیب خواهد رسید (توضیح این که لایه پرایمر موجب می شود که کاغذ دیواری بدون آسیب به کاغذ روکش پنل، از آن جدا شود). ۳ – در رنگ آمیزی با رنگ روغنی، حالت سایه و روشن ایجاد شده، همچنین چسبندگی میان رنگ و لایه ماستیک تضعیف خواهد شد (توضیح این که اجرای پرایمر موجب یکسان شدن میزان جذب سطح پنل و محل های بتونه کاری شده گردیده و از ایجاد حالت سایه و روشن جلوگیری می نماید) (جهت اجرای رنگ های با پایه آب – پلاستیک نیازی به استفاده از پرایمر نمی باشد ولی اجرای یک لایه ماستیک روی سطح کار از الزامات رنگ آمیزی با رنگ های پلاستیک/ روغنی می باشد.) جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پرایمر مناسب برای هر یک از کاربردهای فوق الذکر، با دایره پشتیبانی فنی شرکت کناف ایران تماس حاصل شود.

دلیل کاربرد پودر ماستیک چیست ؟ آیا استفاده از آن ضروری می باشد؟

این محصول برای دستیابی به بهترین نتیجه در رنگ آمیزی، توصیه می شودپس از عملیات درزگیری و قبل از رنگ آمیزی، یک لایه نازک پوششی (۱ تا ۲ میلیمتر) با ماستیک کناف روی تمام سطح کار اجرا شود . (ضخامت قابل قبول، طی یک یا چند مرحله کاری قابل دستیابی است). اجرای لایه ماستیک باعث کاهش دفعات اجرای لایه رنگ می شود و از ایجاد سایه به واسطه تغییر جنسیت سطح زیر کار جلوگیری می نماید.

روی کدام جهت صفحات روکش دار گچی باید پوشش کاری نهائی ( رنگ ) انجام داد ؟ آیا اختلافی وجود دارد ؟

طرف رویی صفحات روکش دار گچی جایی که چاپ مشخصات پانل وجود ندارد ، برای اجرای پوشش کاری نهائی مناسب می باشد. علت این امر این است که پیگیری پانل تولیدی این شرکت در هنگام وقوع مشکل امکان پذیر باشد و تامین کردن لبه AK پانل برای اجرای صحیح عملیات درزگیری و آماده سازی سطح، ضرورت این موضوع را تائید می کند.

جهت جلوگیری از ایجاد ترک در محل اتصال سقف و دیوار چه راه حلی وجود دارد؟

برای جلوگیری از این امرباید در زمان درزگیری کنج داخلی ای که در فصل مشترک دو ساختار خشک قرار دارد (مانند محل تقاطع یک دیوار و یک سقف کناف)، از نوار درزگیر کاغذی استفاده شود. کلیه مراحل اجرا در کتاب راهنمای درزگیری وآماده سازی صفحات روکش دار گچی شرکت کناف ایران (صفحه ۱۸ و۱۹) ذکر شده است. برای درزگیری کنج داخلی ای که در فصل مشترک ساختار خشک و بنایی قرار دارد (مانند محل تقاطع یک دیوار کناف با یک سقف بنایی؛ یا یک سقف کناف با یک دیوار بنایی)، از نوار چسب جدا کننده کناف (Trenn-fix) استفاده می شود؛ بدین ترتیب که قبل از عملیات نصب، نوار ترن فیکس بر روی سازه چسبانده شده و پس از عملیات درزگیری و خشک شدن بتونه، اضافات آن به وسیله تیغ برش جدا می شود . در مواردی خاص می توان از اتصال لغزان در سقف استفاده کرد که تائید جزئیات فنی آن توسط واحد فنی شرکت کناف ایران الزامی است.

مهمترین دلیل ترک بتونه در محل درزها چیست؟

دلایل مختلفی مثل :
عدم استفاده از نوار درزگیر کناف جهت مسلح کردن محل درز
عدم رعایت فاصله حداکثر ۳ میلی متر درز بین پانل ها
عدم رعایت فاصله پیچ ها در نصب پانل ها
عدم اجرای صحیح زیر سازی فلزی
عدم رعایت کردن مراحل بتونه کاری و درست عمل نیاوردن بتونه درزگیر(طرح اختلاط) در به وجود آمدن ترک موثر می باشند.

معایب استفاده از بتونه سنتی (مل) بجای ماستیک چیست؟

بتونه سنتی به دلیل وجود اختلاف در ترکیبات شیمیایی با بتونه درزگیر کناف یا ماستیک، به سطح پانل ها یا درز آنها نمی چسبد و از محل خود جدا می شود.

کاربرد محصول ردی فیکس (Readyfix) به چه صورت است؟

این محصول به صورت آماده مصرف عرضه شده و نیاز به هیچ گونه اختلاطی ندارد و از آن می توان جهت درزگیری صفحات روکش دار گچی ( به همراه نوار درزگیر) و همچنین جهت پوشش کل سطوح ( پس از اتمام مراحل درزگیری و پوشش درزها ) که اصطلاحا ماستیک کاری نامیده می شود ، استفاده نمود. مزایا و ویژگی های این محصول صرفه جویی در وقت ، اجرای آسان و راحت ، قدرت چسبندگی بالا ، امکان پرداخت مناسب و سمباده پذیری آن است و روش اجرای این بتونه ، دقیقا مشابه اجرای بتونه درزگیری کناف و یا پودر ماستیک می باشد .

آیا قاب پیرامونی دیوار (محل اتصال دیوار کناف با دیوار های بنایی) نیاز به درزگیری دارد؟

بله، محل اتصال دیوار به عناصر پیرامونی باید با بتونه درزگیر کناف کاملا پر شود همچنین زمانی که دو ساختار غیر همجنس به یکدیگر اتصال می یابند، به علت این اختلاف، ترکی نامنظم و قابل رؤیت در فصل مشترک آن ها ایجاد می شود. برای جلوگیری از ایجاد چنین ترک هایی، در محلهایی که ساختارهای کناف و بنایی به یکدیگر می رسند، از نوار چسب جداکننده Trenn-fix استفاده می شود. بدین ترتیب در فصل مشترک دو ساختار، درزی مویین و نامحسوس ایجاد شده و شکل ظاهری کار ارتقا می یابد.

نحوه اجرای محصول عایق آبی به چه صورت است ؟

این محصول، جایگزین عایق های رطوبتی سنتی می باشد. مزیت استفاده از عایق رطوبتی کناف، ضخامت کم غشاء حاصل از آن است (حدود ۲ تا ۳ میلیمتر) که امکان اجرای دیوارهای تک لایه را در سلول های تر فراهم می سازد. از دیگر مزایای مهم این محصول، امکان اجرای کاشی (به وسیله چسب کاشی پایه سیمانی) بر روی آن است. برای اجرای این نوع عایق، ابتدا سطح کار آماده سازی و سپس با عایق رطوبتی کناف پوشش داده می شود به نحوی که لایه عایق، کف را به طور کامل پوشش داده و تا ارتفاع مورد نظر بر روی دیوار امتداد یابد. نقاط حساس مانند کنج ها و آب روها با استفاده از لایه الیافی مخصوص مسلح می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این محصول و نحوه اجرای آن، به کاتالوگ عایق آبی کناف ایران رجوع شود.

نقشه

درباره ما

شرکت بهسا ابنیه سازان آکام با بیش از 15 سال سابقه فعالیت به عنوان عامل فروش محصولات کناف ایران، مفتخر است. توانمندی خود را در زمینه فروش، طراحی محاسبات و اجرای سازه های خشک از جمله دیوار ها و انواع سقفهای کاذب اعلام نماید.

ارتباط با ما

  •  تهران، خیابان شهیدکلاهدوز، بن بست حافظ
    پلاک یک، طبقه پنج، واحدیک
  •  02188065737
  •  09910762917
  • behsaabine.agent@knaufir.org